sâmbătă, 2 mai 2009

EL TOCMAI A MURIT PE CRUCE

La catolici, Iisus tocmai a murit pe cruce. Ani de-a rindul am refuzat sa mai tin post, din cauza ca nu mai voiam sa iau parte la crucificarea lui Iisus. E prea mult. Nu am mai putut. Si cum nu exista timp in transcendent, actul crucificarii Sale se repeta an de an pentru poporul sau. Poporul care refuza si sa se uite la Patimile lui Iisus al lui Mel Gibson ca e prea dur, darmite sa mediteze macar in saptamina Patimilor la torturile la care Mielul lui Dumnezeu a fost supus.
Si totusi saptamina asta am fost din nou la drumul crcucii si am cazut cu El, am fost scuipata cu El, am fost umpluta de singe cind coroana de spini i-a patruns fruntea frumoasa, am urlat cu Maica Domnului cind fiul i-a fost crucificat cu ciocanul pacatelor noastre.
Zilnic ne indepartam de lumina divina prin ura, egoism si separare unii de altii. De ce mai sta Iisus pe cruce pentru noi, cind toti ii respingem jertfa, sau in cele mai bune cazuri ne facem ca nu-L vedem cum sta si acum atirnat pe cruce, asteptindu-ne sa venim la picioarele crucii si sa-i spunem Iarta-ma Doamne. Insetat de sufletul nostru, asa cum era insetat de sufletul lui Iuda, Iisus isi da duhul asteptindu-si preaiubitii, pe noi, care nu mai vin.

A tine post nu inseamna a nu minca de frupt, ci a calatori inapoi, in zilele in care el mergea prin pajistile Galilului cu ucenicii vindecind, sau cind certa marea care se razvratise sub atingerea vintului furios. A tine post inseamna a ne umple spiritul de iubirea Sa si a o readuce in aceasta lume gri si controlata de cei carora le-am dat cheile raiului. A tine post este raspunsul just al unui camarad de arme fata de tovarasul sau ce este inchis, torturat, umilit si condamnat pe nedrept. A tine post inseamna a sfisia valul iluziei ca sintem prizonieri si a vedea in sfirsit ca sintem liberi si nimeni si nimic nu ne poate tine cu forta intr-o lume in care portile iadului au fost zdrobite prin jertfa Sa de singe. Iadul a fost golit de El si nu mai poate fi umplut decit prin bunavointa noastra.
Plingeti pentru IISUS in aceasta zi de durere, si purtati-L pe palme pina la locul de unde intr-o simbata ce va marca lumea ii va scoate din iad pe toti cei care au sperat.